Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


vydržet!

12. 11. 2006

Udržení motivace

Ve kterém období je nejpravděpodobnější, že vzdáte svoje úsilí ke snižování tělesné hmotnosti? Vzpomeňte si, kdy jste naposledy polevili a najednou snědli celý pytlík chipsů? Pravděpodobně to bylo v době, kdy jste si nic neplánovali dopředu. Zeptejte se kohokoli, kdo úspěšně zredukoval hmotnost a také si ji udržel: Plánování je jedním z nejdůležitějších předpokladů úspěchu.

Plánujete si přeci spoustu věcí: Co si vezmete zítra na schůzku, kdy se sejdete s přítelkyní na kávu. Pokud si budete plánovat, co a kdy si dáte k jídlu a kdy půjdete cvičit, je to jeden z nejefektivnějších způsobů ke snižování tělesné hmotnosti. Nabízíme několik příkladů vhodné strategie.

Vzpomeňte si na rizikové situace v minulosti: večírky, restaurace, práce, návštěvy, nuda. A teď si vybavte situaci, při které jste selhali. Například jste na vánočním večírku snědli neuvěřitelné množství jídla a vypili dost alkoholu. Další den jste se cítili provinilí a řekli jste si, že teď už to stejně nemá cenu se dál snažit. Zkuste vymyslet, jak byste se v takové situaci zachovali teď? TIP: Na party se dobře připravte, rozhodně na ni nechoďte hladoví. Doma se najezte a těsně před odchodem si ještě dejte kousek ovoce a vypijte sklenici vody. A snažte se už vůbec nejíst, nebo si dejte jen malý kousek nějaké pochoutky a spoustu zeleniny. K pití je nejvhodnější vinný střik nebo samotná minerálka. Všichni musíme čelit pokušení a různým překážkám, ale určitě je to snazší, když jsme dopředu připraveni a máme dobrý plán! Přečtěte si naše tipy:

  1. Uvědomte si, o co jde. Zeptejte se sami sebe, „Proč mám teď takovou chuť k jídlu?“ Možná jste doma neměli po ruce zdravou svačinu, i když jste věděli, že během cesty autem dostanete hlad. Takže jste zastavili u nejbližší benzínové pumpy a koupili si bagetu se salámem a majonézou. Ale pokud si s sebou do auta vezmete jablko, zabráníte tak zbytečnému přísunu kalorií z bagety.
  2. Zkuste trochu oddálit konzumaci čehokoli, když máte velký hlad. Snažte se uvědomit si, co Vás nejvíce pokouší. Máte největší chuť na řízek, který je od včerejška v lednici? Pokud trochu oddálíte moment, kdy po něm sáhnete a celý jej spořádáte, budete mít dostatek času k tomu, abyste si rozmysleli, jestli je toto konkrétní jídlo pro Vás vhodné či nikoli. A určitě je lepší si jídlo ohřát a v klidu sníst než jej zkonzumovat ve stoje před otevřenou lednicí.
  3. Zaměřte svou pozornost na vhodnější potraviny. Pozorně se podívejte do lednice – mělo by tam být spousty zdravého jídla.
  4. Snažte se být na jiném místě než potravina, která Vás láká. Buď jděte jinam, nebo požádejte někoho z rodiny, ať toto pokušení odstraní. Sedíte na návštěvě příliš blízko stolu s dezerty? Přesuňte se tedy k místu, kde je nakrájená zelenina, nebo kde na jídlo nedosáhnete vůbec.
  5. Rozhodněte se, jak si se situací poradíte. Když jednou odoláte pokušení, příště už budete vědět, jak na to. Ale jednodušší je samozřejmě předcházet překážkám tím, že si budete vše dopředu plánovat.