Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Zjistěte ideální váhu

15. 4. 2007
 

Co dělat a nedělat při dietě. Zjistěte si svoji ideální váhu!

Krásné štíhlé tělo je cílem mnoha mužů a žen. Pravdou je, že štíhlejší lidé jsou méně nemocní a žijí déle než lidé s nadváhou.

Vážíte opravdu více než máte?
Záleží na stavbě vašeho těla. Abyste zjistili, jaký máte typ kostry, změřte si zápěstí, nebo poměr šířky ramen k délce paže k lokti a pak si z grafu zjistěte vaše váhové rozpětí pro typ své konstituce a svou výšku.

Test zápěstí:
Změřte si zápěstí v nejužším bodě pod kloubem.

ŽENY

méně než 14 cm

drobná tělesná konstrukce

14 až 16,5 cm

střední tělesná konstrukce

nad 16,5 cm

silná tělesná konstrukce

MUŽI
pod 16,5 cmdrobná konstrukce
16,5 - 18 cmstřední konstrukce
nad 18 cmsilná konstrukce

Poměr paže k lokti

Drobná kostra
šířka ramen je menší než délka paže k lokti

Střední kostra
Šířka ramen je přibližně stejná jako délka paže k lokti

Silná kostra
Šířka ramen je větší než délka paže k lokti

Co dělat a nedělat při dietě

1. pokuste se zjistit proč se přejídáte. V případě, že je to z důvodů emocionálních - například kompenzujete-li si tím depresi, chcete zapomenout na nějaké neštěstí nebo jídlem zaháníte nudu - měli byste uvažovat o vstupu do nějakého odtučňovacího klubu nebo můžete zkusit psychoterapii.

2. odcházejte od stolu ihned, jakmile dojíte, abyste se vyhnuli pokušení si přidat nebo jen tak neuždibovali.

3. berte si menší talíř, vhodný na menší porce.

4. dbejte na dostatek pohybu. Pohyb zrychluje metabolismus a spaluje kalorie, zlepšuje vám postavu, z čehož máte příjemný pocit, a poskytuje vám možnost jiného odreagování než jídlem.

5.Jezte pomalu a jídlo dobře rozžvýkejte.

6. nejezte u televize, nebo když se soustředíte na něco jiného - to si pak ani nevšimnete, že jíte daleko víc, než máte v úmyslu.

7. nedejte se zlákat nízkokalorickými dietními konzervami. Není v nich stejně rovnováha živin jako v běžné zdravé stravě a většina váhy, kterou takto ztratíte, jde na úkor svalových tkání a tekutin, nikoli tuků. Jestliže později zase přiberete, bude to hlavně tuk, takže hubnutí bude ještě složitější.

Zjistěte si z grafů vaše skutečné váhové rozpětí. Váha je bez šatů a výška bez bot.

ŽENY


Pro zvětšení klikněte na obrázek

MUŽI


Pro zvětšení klikněte na obrázek

Zdroj: Rodinná encyklopedie alternativní medicíny - Výběr ReadersDigest